About Me

My photo

I want to be your favorite hello and your hardest goodbye.

Ali dan Minah

Persahabatan Ali dan Minah terjalin sejak Abu, kawan baik Ali reject Minah. Hari demi hari, bulan demi bulan, tahun mula bertukar. Ali dan Minah makin rapat dan mesra. Hati Minah kembali berbunga dan harapan kembali menyinari.

Minah yang dahulunya malas melibatkan diri dalam bidang masakan, tiba tiba melibatkan diri dalam bidang masakan.  Sering saja Ali jadi tukang komen. Sehingga lah kononnya pada ulangtahun Ali,  Minah masak sesuatu yang special untuk Ali dan berharap Ali faham sesuatu...

Tetapi..

Harapan Minah tidak kesampaian, Ali sudahpun berpacaran bersama Sarah. Minah kecewa kembali dan mula meletakkan kembali dirinya sebagaimana Minah dan Ali pada mulanya, kawan.

Datang pula Mat. Mat yang selama ini sudah lama cuba mencuri perhatian Minah. Minah yang sedar sudah masa untuk mencari bahagia untuk dirinya lalu menerima Mat.

Benar. Menerima sesorang yang mengejar kita lebih indah berbanding menunggu sesorang yang belum tentu nampak effort yang kita beri.

Minah tak menjanjikan apa apa pada Mat. Mat sabar. Hujung jauh di hati Minah masih was was kerana masih menyukai Ali.

Takdir.

Minah berjaya hadkan hubungan dengan Ali. Minah makin menyayangi Mat. Tapi Ali. Dia dan Sarah, putus. Terdetik hati Minah "jika engkau nampak usaha aku dulu.... " tapi..  Itu bukan lagi persoalannya. Minah mahukan Mat menjadi teman hidup  dia.  Biarkan bagaimana rupanya, bagimana fizikalnya,  keluarganya, sara hidupnya, Minah terima.

.. Sambung nanti..  Kbye hahahaha

No comments: