About Me

My photo

I want to be your favorite hello and your hardest goodbye.

"mana kau yang dulu aku kenal"

Entah, orang kata kalau dah ex tak perlu lah nak contact balik. Takut memori berkasih kembali. Orang kata lagi, kenapa putus sedangkan kita dah bersusah payah saling memahami dan biarkan hancur hanya kerana orang ketiga atau dah bosan mungkin. Kenapa sebelum nak putus, tak pikir macam mana kita mula mula dahulu ? Struggle kita untuk bersama ?

Jodoh--
Takdir ?
Semuanya bermula dengan usaha. Kalau tak berusaha, tak berdoa dipermudahkan bersama, macam mana relationship nak kukuh kan ?

Bila dah bertahun berpisah tapi still dia anggap aku seperti dulu. Sedangkan dalam setiap tahun, berbual nya hanya dua kali, time brthday dia- birthday aku. Mungkin tarikh tuh memang dah melekat dekat otak memasing, lagi lagi dengan bantuan fb sebagai remainder.

Setiap kali berbual, soalan yang sering diajukan "mana kau yang dulu aku kenal"

Kita lupa--
Dalam masa lima tahun kita putus- susah kau bukan lagii susah aku dan senang kau bukan lagi senang aku dan sebaliknya. Banyak yang kita harung sendiri tanpa kau atau aku disisi.

Perbualan kita tempoh hari walaupun kejap, cukup ingatkan aku tentang aku yang dahulu. Sayang, aku bukan yang lembut atau peramah seperti dulu dan kau, kau bukan lagi buaya darat seperti dulu. Mungkin ? Aku percaya kau dah berubah *sinis.

Dulu orang perkotak katikkan kata engkau pendek dan berkepala besau, tapi tahu tak itu punca yang aku suka and sayang gila dekat kau? Itsokay mungkin nanti kau akan jumpa orang yang lagi baik and penyabar dari aku. Lagi terima kau apa adanya.

p/s : orang tua kata kalau perempuan tinggi, lakinya rendah akan dimurahkan rezeki. wallahu a'alam.

No comments: