About Me

My photo

I want to be your favorite hello and your hardest goodbye.

Sedekah

Denda ?
Isu hangat kan sekarang ?
Bagi aku, dari kau sibuk denda orang. Apa kata (dari segi bahasa kasar) kau kutip semua peminta sedekah, kumpul and pikir macam mana nak buat supaya mereka berhenti meminta-minta sedekah.

And bagi peminta sedekah yang palsu, engkau rejam je. Pemalas, cari lah kerja. Hidup nak senang ja. Kekadang ada dengar pengemis lebih tggi pendapatan seharian dari pekerjaan lain.

Well, duit sekepok mana pon tapi bukan atas usaha sendiri, rasanya mmg tak kan pernah cukup.

Bagi aku, senang dapat, senang habis. Dulu, arwah bapak aku bagi rm300, sehari je aku abiskan sebab aku tak rasa susah nak cari duit tuh tpi sekarang-- nak beli satu benda pon kena pikir banyak kali.. Hahaha

No comments: