About Me

My photo

I want to be your favorite hello and your hardest goodbye.

#Throwback #PerangaiDoluDolu

Muehihi hampir setiap malam gua update.

Ceritanya macam ni. Aku memang suka bergelap. Sebab tuh aku suka tengok cerita hantu. Nak dijadikan cerita, mama pon masuk la bilik lalu terjadilah perbualan dua beranak disitu.

Okay, berdasarkan cerita mama, mama teringin anak lelaki masa mengandungkan aku so no wonder lah kalau sekarang ni aku gagah perkasa kan ? Hahaha.. Mengikut mama, pada mulanya aku soft masa kecil cuma bila dah besar baru aku mula tunjuk kejantanan aku. Hehehe

Then, lepas je aku lahir, masa kenduri cukur jambul. Makcik aku tegur "haih golap anak ekau sorang ni", menyampuk pulak nenek aku lagi "haih, elok lah tuh, takan semua anak ikut muka kau atleast ado lah yg ikut si taufik tuh" so, nampak anak abah kat situ?

Next, aku ade penyakit. Penyakit di mana aku dan abah berpisah tiada. Hahaha. Mengikut apa yang aku ingat dan apa yang dicerita, aku suka berpaut di celah kaki abah. Iyalah pendek kan, so mampu berpaut area kaki jela.

Aku juga ingat masa tadika, hari hari balik tadika harus berhenti makan A&W. My favourite, ingat lagi selalu order beef burger tanpa jeruk tapi kekadang org tuh bengong bagi jugak jeruk and selalu abah yang makan jeruk tuh (tapi sekarang jeruk tuh dah jadi favourite aku) serta float and curly fries. Ade sekali tuh, smpai lengkap teddy bear A&W aku kumpul.

Lagi satu, aku jenis tak boleh orang ambik, nanti aku menangis mcm kena sampuk. Mama cerita, kalau dulu orang buat aku marah, aku selalu jegilkan mata and mainkan peranan mulut yang bahawasanya aku tengah marah. Thats why, lagi ramai suka buat aku marah. Kat sini memang dah nampak aku jenis yang berpaut pada yang satu. Mungkin sebab itu bila hati terpaut, aku susah nak lupakan. Seperti sekarang.

Aku selalu cakap dengan mama, biarlah mama yang cari jodoh kalau nanti aku masih berterusan berharap pada si dia yang tak pernah nampak aku. Ada jugak aku mintak mama jodohkan aku dengan pakistan nilai 3 yang handsome belaka tuh ataupun dengan sedara kampung itu. Hehehehe

Conclusion kat sini aku terlalu rapat dengan arwah abah. Terlalu rapat. Cuma bila besar, aku memberontak. Aku menyesal. Aku tak nampak semua tu sehingga lah dia pergi meninggalkan aku selamanya. Aku belajar hargai orang. Even saat terakhir arwah, dia selalu call aku and buat aku tak rasa jauh dengan dia. Iyalah peneng-seremban. Hm, aku mula rindukan dia. AL-FATIHAH.

Mama kata time ni aku touching sebab tak dapat tiup lilin.
So yang pegang aku tuh ,tangan abah.

Dari kecil aku memang hidup dengan duna aku.


Tengok dua gambar di atas ni, nampak aku memang jenis takut orang.
Tak silap gua, abah yang amik gambar ni. Time ni kat singapore.
Lepas je amek gambar gua terus capai abah.
well , jiera and abah berpisah tiada.

K, this gambar memang innocent gila, abah lah eksaited suruh amek gambar.
Aku rasa ni masa aku darjah dua and firstime aku minta nak pakai tudung.
Erm, seru dah lama smpai cuma aku nekad pakai permanent masa aku form 5. 
okay this 2014 so bkan termasuk untuk di-throwback kan.
Cuma aku mohon supaya aku didoakan menjadi antara yang berjaya.
Menjadi kebanggaan, well aku kan yang unik antara beradik lain.
Dan, moga aku lupakan dia.

No comments: