About Me

My photo

I want to be your favorite hello and your hardest goodbye.

Bercinta

Well makin dekat wedding akk aku ni.
Makin digasak soalan tentang siapa boyfriend aku.
Rimas. Sangat rimas.

Aku boleh terima kalau orang tanya ape rancangan tema kahwin aku.
Tapi aku sangat tak boleh terima jikalau orang tanya sudah ada calon dan siapa calonnya.
Boleh naik berang menjawabnya.

Aku nampak indahnya perkahwinan.
Tapi satu.
Aku tak nampak indahnya bercinta.
Persoalan sekarang, macam mana nak kahwin kalau takda cinta.
Itu masalah aku.

Aku pernah cakap. Aku fobia.
Memang fobia.
Pernah mencuba tapi gagal.
Cukup lah sekadar berkawan.

Lagipun kan aku masih belajar.
Biarlah aku berjaya sara keluarga aku dulu.
Kalau takdir menemui aku sesorg.
Aku harap dia sabar dengan impian aku.
Impian aku melihat mama bahagia.

Last, andai aku berpasangan.
Doakan aku tak melampui batas agama.
Dan, doakan kami bernikah.
Kerana aku tahu, pasangan aku ni bukan calang orang.
Orang yg berjaya rawat fobia.
Serta jika aku lupa, ingatkan aku tentang mengajar anak agar tidak gila harta.

No comments: