About Me

My photo

I want to be your favorite hello and your hardest goodbye.

Jalan cinta

Kau tahu rasa bertepuk sebelah tangan?
Sebab sayang kau tengok dia dari jauh.
Sebab cinta kau punah.
Hati kau. Kau rawat dengan merindu.

Aku rasa. Sangat merasa.
Aku tanak kau jadi begitu.
Kita kawan. Hati aku takpe.
Aku boleh kawtim kedian.

Tapi hati kau. Aku sayang.
Aku tanak kau terluka.
Move on lah selagi boleh.
Serahkan diri pada Pencipta.

Jangan marahkan dia.
Bukan dia yang pinta aku menaruh hati.
Aku yang pilih. Tapi aku tanak kau pilih jalan aku.

Engkau kumbang, bunga melebihi kumbang.
Bangun lah kumbang, carilah bunga yang mampu merawat dengan madunya.
Engkau bahagia, itu pon dah cukup.
Tiada kawan yang nak melihat kawannya jatuh.

Aku rasa perasaan tu, bertahun, aku tanak kau hanyut membina angan yang musnahkan penglihatan kau. Engkau buta akan apa yang ada di hadapan mata kau.

Seperti aku kata tadi, aku takpe.
Engkau, kawan. Jangan pilih jalan cinta yang aku pilih.

No comments: