About Me

My photo

I want to be your favorite hello and your hardest goodbye.

kelebihan belanja untuk keluarga

mak ngah pernah cakap "kalau kita berbelanja untuk keluarga .kita akan rasa duit tu tak luak sgt" dulu  mak ngah cakap dekat abang sebab abang lokek sangat nak berbelanja untuk keluarga dia .biasalah lelaki kan .sport rim ,gadget diutamakan .nanti kahwin ke nak makan ke ,mintak sport rim /gadget tuh sediakan -.-

now aku dah ade duit ,hasil dari tulang empat kerat gua ni *ceh ayat bajet* lepas aku berhenti kerja di mcdonalds ,aku jadi pengganggur terhormat di rumah ,makan tidur kemas online je kerja aku .kadang kadang tuh ade lah upah "duduk rumah" then semua berubah setelah aku balik dari sekolah .mak cik kantin telah melamar aku jadi menantu dia .ehh ! bukan ! bukan menantu tapi jadi pekerja dia .*hati wa kat hz je ! ehem ! hehe .kebetulan pula pekerja tak cukup .aku pon dok kenang budi baik mak cik tuh masa aku masih bersekolah dulu so aku pon terima .keje sementara waktu sekaligus boleh aku tgok tgok adik angkat aku kat sana .dah tiga hari keja sana ,err ttbe cikgu pulak nak upahkan aku jadi penolong taip dia .aku pon setuju jela .boleh dapat duit kan ? hehe .so siang keje kantin malam pulak aku amek upah menaip :)

muka budak "matang" muehihi

mukadimah yang sgt panjang (ini biasa) serious aku cakap ,dah banyak aku berbelanja ,aku tak rasa sikit pon ssh .ternyata kata mak ngah aku mmg betul .bila kita ikhlas belanja untuk keluarga kita Allah pastii tolong kita .rezeki semua kat tangan DIA kan .bende ni buat aku lagi rasa bertambah betul bila ,aku shopping sakan kat mid harituh .suddenly abah bagi duit ,and mama pon bagi duit .and lepas dah berbelanja sakan ,im still ade duit dalam purse .ya Allah .serious lepas sedar ni semua .sifat kedekut aku untuk beli barang/hadiah utk org tiba tiba hilang .skrg aku tak kedekut lagi .tapi yang pasti SAMPAI MAMPUS PON AKU TAK KAN GUNA SOS TOPUP ! MEMBAZIR ! ha ha ha .kbai .

p/s :  sekarang ni aku tengah cari jalan supaya dapat belanja abah ,harituh makan satu keluarga ,abah lansung tak order makan .dia order air je .aku kecik hati jugak lah ,itu gaji pertama and aku nak abang ,akk ,adik ,terutamanya abah and mama rasa duit gaji aku .tapi abah.. hmm .aku akan berusaha utk belanja dia makan ! gambateh ! muehihi abah ni jual mahal sgt susah betul nak "beli"

No comments: