About Me

My photo

I want to be your favorite hello and your hardest goodbye.

aku taktahu nak tulis tittle ape HAHA

♬ •♩ ·.·´¯`·.·♭•♪  Bagaimana ingin aku membencimu Jikalau setiap hari merindu Sekiranya derita merinduimu Itu sebenarnya bahagia Aku pilih derita... *lalalalaApa gunanya bahagia Jikalau bahagia bersamamu Hanyalah untuk sementara waktu Aku pilih derita merinduimu ♬ •♩ ·.·´¯`·.·♭•♪

bukan merindui ayien taguna tuh mahupun fai walaupun aku sedang menggunakan dp fai sekarang ni .bukan sebab ape ,bila pakai dp fai rasa mcm best sebab muka dia sweet .hihi .aku tahu ramai yang tgh meluat membacanya skrg. haha.

back to the point. cube try test teka eh .dia ni ,kelakar tapi skrg kerek .dah lama tak contact .aku rasa last ckp dgn dia ,sehari sebelum spm start .aku berharap dia wish luck tapi tak wish .nevermind lah ,mgkin dia busy sgt kot smpai tak igt esoknya aku amek exam :(    *hampa* bila dia online ,aku tak online .kkdg aku rasa dia check wall aku *perasan* tapi yang pasti aku ALWAYS check wall dia HAHA ."dia" tuh lah yg sedang dirindui. *eeii k ,geli k. geli*

eh hai ,tutup cerita tadi bukak cerita baru ,sekarang .aku rasa ramai yang tahu aku suka laki berjanggut sebab ia nampak menarik .then ttbe rajin buat research .so ape kata kte tengok ape yang aku jumpa ni ? jumps !

kelebihan berjanggut :-

  • Menampakkan kelelakian 
  • Kelihatan lebih ‘macho’ 
  • Lebih hensem dan berkarisma
  • Nampak soleh
  • Membezakan lelaki sejati dengan lelaki yang tidak berapa sejati 
  • Lebih diminati wanita
  • Mempunyai manfaat kesihatan 
  • Mencontohi fizikal tokoh-tokoh pemimpin dahulu
dalam hadis :
  • Tipiskanlah misai kamu dan peliharalah janggut kamu.” (Hadith Riwayat Bukhari) 
  • Janganlah kamu menyerupai orang-orang Musyrikin dan peliharalah janggut kamu.”(Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim)
  •  “Janganlah kamu meniru (menyerupai) orang-orang Majusi (penyembah berhala) kerana mereka itu memotong (mencukur) janggut mereka dan memanjangkan (memelihara) misai (kumis) mereka.” (Hadith Riwayat Muslim)
  • "Janganlah kamu sekalian menyerupai orang-orang yang bukan Islam, peliharalah janggut kamu"(H/R al-Bazzar)
aku suka janggut/jambang jenis yang mcm ni .machoo gilaaa >.<"
so how ? bela lah janggut ye .ahaha .kbai .


No comments: