About Me

My photo

I want to be your favorite hello and your hardest goodbye.

raya hari lebaran atau lebaran hari raya

Selamat Hari Raya Aidilfitri semuaaaaaa
mohon maaf semua salah silap dari akar rambut hingga lah ke hujung kuku kaki ye.

raya tahun ni masyuk jugak lahh ade lah dapat duit raya 200++ hihi .rasa macam nak goyang goyang kepala pulak .haha .k ,ta masuk .raya pertama beraya dengan paklang .jelebu dgn rembau kot .tah aku pon tak igt .almaklum geografi aku ni fail sikit walaupun pmr aku geografi dapat A .hihi

seperti biasa ,setiap tahun tak pernah raya dgn bapak aku.jumpe waktu pagi ,salam salam ,then terus ikut mak g raya belah dia .abah selalu tggl sebab dia sndri yang tanak ikut .tahun depan abang aku rancang nak beraya dengan belah bapak aku pulak .kkdg kesian lah gak ,setiap tahun bapak aku mmg raya sesorg ke ? tak kot .mgkin dia beraya dengan isteri pertama dia .hihi

raya kedua lagi sekali kiteorg tgglkan bapak aku lagi ,kteorg pergi johor ,tidur sana.k,lagi sekali ,bapak aku yang tanak ikut k .kalau pergi johor rumah paklang tuh ,aih serious korang takan sempat lapar .lagi lagi kalau semua adik bradik mak aku ade ,kompem ah memasak je korang.nah ,sekarang dah tahu kenapa aku besar kan ? haha

dalam gmbr mmg lah nampak kecik ,kalau dah face-to-face bru tahu aku besar mana .
dlu masa lower form boleh lah berat 58-65 takan lari punya .naik upper form ,amek kau 75 terus.
aku rasa ni faktor pembesaran ni.takpun berat tulang ? ye ah bidang aku kan besar .HAHA

raya ketiga raya kat pilah ,k,serious cakap jalan gila jem doh .abang aku dah bengan gila babi and kebetulan ade ambulance ,abang terus follow ambulance kononnya ade kaitan dengan ambulance tuh lah kononnya .tapi simpang terus dia masuk kanan padahal ambulance tuh terus .nah,nampak tak permainan kat situ ?

rumah first pergi rumah pak long kat melang.tashukerww paklong cousin aku yg form 5 dpt duit raya dr dia,aku pon form5 gak tp tak dapat pon .utg lah diorang kecik kan -.- k,memain je tak batak pon nak duit raya .yg penting perut mesti dapat habuan .hiihi. second pergi rumah toklang kat pilah .sekarang pilah dah maju,banyak padi dah sekarang .kebetulan belakang rumah toklang ade padi ,pergh serious batak gila .

kena sergah dek angsa,pergh meloncat aku atas pangkin nak selamatkan diri .then tgh dok memain kat tali air yg kat sawah tuh  makcik aku ckp ade pacat ,melompat aku masuk kawasan umah toklang .kalau pacat tuh naik kaki ,aku taleh bayangkan mcm mana rupa aku .mahu meraung .haha




and finally angsa tuh berbaik dgn aku .toklang cakap bini dia tgh mengeram sebab tuh dia garang sikit .hm. tgok binatang pon reti jaga keluarga ,kita yang manusia ni ?aih ,pkir lah sendri .

malam tuh pulak adam datang rumah .ye ah dtg dari jauh harus lah jumpa aku kejap.haha aku ajak dtg umah .amboii boleh tahan gak dia potpetpotpet dgn mak aku.mcm dah lama kenal pulak .dia sakat adik aku beriya gilaaa .then dia cakap aku gemuk ,haha siot gila weh.amek kau kena cubit .then sibuk ngadu kat mak aku siap pggl mak pulak tuh ,aku tahu kau rindu mak kau ,jangan pggl mak aku mak .tak rela berkongsi mak.hahaha
 dia cakap naseb lah dia tak pakai baju biru ,nanti org igt sweet couple pulak. tah mende mende je dia ni.masa amek dia dekat shell ,ramai gila mat rempit ,naseb lah kau ade adam oiy ,kalau tak mahu aku gelabah gila nak balik ,dah ler jalan gelap -.-

ouh ya selama sebulan lah jugak ex aku tak tegur aku akhirnya da nak raya, baru dia tegur aku.patutlah dia senyap,dia busy tp busy busy dia smpt gak dia couple.taktahu kenapa aku jealous sgt.then dia call aku,dia cerita .dia cple seminggu je,dia taktahan dgn perempuan tuh.dia cakap dia bukan syg perempuan tuh pon.dia still sayangkan aku.ceh,terharu kejap. hohohoh :')

pacek ? wa  kecik hati dgn dia .tanak cte ,pasal ape kecik hati dekat dia.erk .
k,tahniah fai sebab menang game ,bola pon raya .eh ? haha 

 k lastly ,selamat ke bali ye abang. jangan lupa bawak ole ole tau !
pergi bali sanggup beli handfon kalis air.gambar raya banyak kat fon dia.
kbai .

2 comments:

Nurul Amira Mazlan said...

Selamat Hari Raya, jemput datang rumah saya. Eh? blog saya hihi :D

jieraaaaaaaaaaaaa said...

haha ,rumah pon boleyy kak :) baiikk !