About Me

My photo

I want to be your favorite hello and your hardest goodbye.

Berangan

jap ape salah berangan en ? buat suka suka . nak berangan jadi org kaya ber-education ,dapat keluarga bahagia*siapa taknak*

biasanya sifat berangan disebabkan sifat suka membaca .bila berfantasi bende tuh jadi mudah .aku dgn berangan mmg taleh dipisahkan .kkdg tuh sifat berangan tuh aku gunakan untuk paham sesuatu yang aku tak paham .mcm contoh ,dulu aku tak paham konsep math plus mines ni .k,cmner aku paham .k,scroll ke bawah.
sila tekan gambar utk mendapatkan kanta pembesar

contoh sng gila en takpe .bg yg pro mmg sng tpi kalau yg bru blaja tuh ? haha.k nampak tak yang aku bulat bulat tuh ? negatif maksudnya kte berhutang(bnde ta elok) dan positif maksudnya kte bayar hutang(baik).so anggap kte berhutang RM5 pasuh kita hutang lagi RM3 so maknanya hutang kita bertambah RM8 kan ?so dia akan jadi -8 + 7 .k lepas da hutang ape lagi weh,bayar ah .so kita pon bayar lah RM 7 .jap kita hutang RM 8 tpi bayar RM 7 so ade baki hutang RM 1 lah kan ? haha so jawapan dia -1 .

nampak tak berangan/berfantasi memudahkan kefahaman kte ? macam dlu ,aku tak paham fungsi debit ,kredit bagai .akaun mana yg perlu di kontrakan .aku guna gak style ni .kalau asik ikut format 24 jam ,mmg jenguh ah .baik cari alternatif .aku plak jenis pemalas sbb tuh suka cari jalan mudah .

aku pon selalu gak berangan lepas dah abis belajar ,dah ade sijil pasuh nak kahwin dengan laki yang baik,islamik and ade janggut ,nak nak lagi muka mcm fai en .pasuh dapat baby twin ,ade mini cooper .pergh best gila doh .tapi bnde tuh tak jadi best bila ade org tuh cakap "eleh ,spm tak lepas lagi" saiko betul .kkdg berangan ni boleh jadi pembakar semangat tahu ?

mcm ade satu blog ni,ayat dia :
"Tapi hanya berangan saja yang mampu. Sebab saya hanya kerani. Namun begitu tanpa berangan cita-cita belum tentu tercapai. Mak aku cakap, biar orang kutuk kita sebab tengok kita asyik berangan asalkan kita berangan untuk mencapai cita-cita. Kadang-kadang kalau tuhan nak buat sesuatu yang positif untuk kita terjadi juga kan?."


so conclusion yang aku meleret ni ,aku punya suka ah nak berangan ke hape kalau tasuka tayah la layan .gpon kalau org tasuka kita kan kita boleh rasa .so aku dapat rasa .mmg patut mama ta bg kwan dgn org yg ade budaya utara ni.style dorg kasar .tang tang lagi aku ni cpt terasa -.-




No comments: