About Me

My photo

I want to be your favorite hello and your hardest goodbye.

life

kali ni entri panjang menjela sebab aku mengambil berhari hari untuk cerita *walhal curi on blog time exam*
ramai cakap muka aku sombong ,ssh nak bergaul ,garang,kejam ,syok sendiri.
sekarang ,aku nak cerita dari aku kecik smpai besar .

tadika & sekolah rendah:
masa tadika ,aku lah budak paling laju membaca.effectnya,sampai sekarang ,aku tak reti cakap satu .sekali nafas ,aku boleh cakap bertubi tubi.torpedo bak kata kawan tusyen aku.masa kecik ,aku pendek orangnya.tapi mula darjah tiga ,tinggi aku mendadak .adakah ni gara gara aku suka curi curi minum susu pakai botol susu? abaikan.

dlu nak sangat adik ,dengan berharap nanti boleh menang bila main wrestling sebab setiap kali aku main wresling dngan abg aku ,asyik dia je mng ,sama dgan abah aku .taktik dia nak buat aku kalah ,dia suka gelikan aku dengan misai dia .aku rindu betul masa kecik ,sebab dlu rapat sangat dgn abah .apa apa ,ngadu dekat abah .smpaikan ,setiap hari mesti terkedek kedek mintak peluk kat abah .tapi skrg?

aku rasa masa aku darjah satu or dua,aku dpat adik.pernah sekali aku jealous ,aku pukul perut mama sebab mama tana layan aku tapi kkdg tuh asik letak telinga je dekat perut mama sebab tak sabar nak adik .dalam hati "yeh dah adik lepas ni boleh jadi queen control,boleh jadi pemenang wrestling mcm THE ROCK" aku dlu mana ada main masak masak .kecik kecik dah belajar blasah org.hihi

lepas adik aku lahir dan berumur 3 tahun,aku mula rasa terpinggir.sejak tuh aku taksuka dia .disebabkan dia juga ,muka aku hampir pecah ,sebab kena blsh .hm. dari situ aku belajar ,hidup berdikari.thanks ayith (:
putih melepak kan adik aku ni .elehh dlu aku pon putih .
haha ,tatau kenapa skrg gelap .adik aku pon dah gelap .
adakah alam persekolahan mmbuatkan kami hitam?okay persoalan yg tiada jawapannya -.-

sekolah menengah :
alhamdulilah ,UPSR aku staright A. mulanya niat nak msuk KGV tapi nasib aku tak bersungguh so aku tercmpak dalam sekolah perempuan lagi .hihi.masa mula masuk skola menengah ,aku taksuka cmpur dengan orang .dari kecik mmg aku tak suka rapat dgn org lain yang aku tak kenal.forever alone kononnya.biasanya ,aku tunggu org yg dtg nak kwn dgn aku.*berlagaknya. naik form one ,dari situ aku ade group sendiri.

tapi tak tahan lama ,dsbbkan perangai aku yg baran and mulut laser ,group bpecah .tapi sorang je dapat tahan dari aku darjah enam sampai skrg. dari rambut aku kerinting mcm sarang tebuan dlu dan skrg dah ikal mayang ,dia still ade .bila baran aku ,sedih aku,dia sntiasa sba.bila form 4 ,dia pndah skola lain sebab dia straight A,aku plak terkandas dapat 6A je.so aku decide amik kelas sastera akaun.sebelum ni ,kwn aku majoriti bdk kelas atas.bila masuk kelas bawah.aku rasa terpinggir.lagi lagi dlu aku salu pandang rendah dkt bdl kelas blkg .tapi skrg dorg lah bestfriend poeber .

aku rasa dorg kolot.memboringkan .lagipun dorg lansung tana rapat dgn aku .aku pernah tanya ,sblom aku jadi mmber dorg ,ape dorg fikir pasal aku .dorang ingat aku ni pembuli ,budak jahat ,kaki drop.ada hikmah kenapa aku duduk kelas ni.rupanya Allah nak ubah aku kepada lebih positif.alhamdulilah ,skrg aku bukan jiera yang kaki langgar (:

makin lama atas bumi ,makin tinggi umur ,makin banyak dugaan.ape korg rasa kalau bapa korg salu main saiko.sampai skrg ,aku ingat dia cakap "peduli apa aku dgn kerja kursus kau tuh ,jangan guna harta aku lah,kau nak laptop kau mintak mak kau ah" sakit hati ,Allah je rasa .dsbbkan aku tak mampu buat ape ,aku diam ,aku tk bagi pon laptop ni kat dia.lepas aku siap kerja kursus SPM aku ,baru aku bg balik.tapelah telan walaupun pedih.kdg kdg motor yg dibg tuh pon dia ungkit smpaikan dia pernah cakap ,dia tak kesah kat mana aku nak smbg blaja nanti .nampak kan ,dia tak kesa aku wujud ke tak dalam rumah ni? hm .

pernah sekali aku terpikir ,eh ,budak skola taleh jatuh cinta ke,walhal ade je yang bahagia smpai ke liang lahad.so,tak salahkan klau bdk skola bercinta asalkan tak menggangu pelajaran.so,aku suka someone .terlalu public untuk disebutkan nama yang pasti dia tua dari aku.perbezaan umur tak lebih pon dr 5 tahun.aku suka dia tapi dalam masa yang sama ,aku suka cerita pasal laki lain dekat dia.ouh damn,mesti dia igt aku gatal -.- hm ,hanyalah untuk menguji yang dia suka aku tak.kkdg dia bg respon mcm dia tgh jealous,kalau jealous,hihi kan sayang namanya?hm,tapi rituh dia pernah cakap RAMAI org yg dia suka.tapi yg betul betul ,still tade.kayh ,kecewa :'(

pernah nampak dia comment ,dia cakap "berkahwin ,dengan someone yang ikhlas mencintai kita?" erk ,dia macam lain .lain yang ,aku tatau mcm mna nak trgkan.yang pasti aku jealous tgok dia bergurau senda dgn perempuan .hmm :/

makcik aku masuk icu,mulanya aku nak pergi dengan mama tapi mama keluar dgn abah .mama ckp nty dia call balik ,so aku tggu lah kat surau sekolah.dah lama tuh ,mama call ,dia nanges ,semua gara gara abah aku.dia sumpah seranah mama.kelam kabut aku carik helmet sbb abah tgglkan mama kat tepi jalan.sampai je aku kat sana ,mama da balik naik bas.aku terlalu kelam kabut smpai tak dga yg mama ckp dia akan balik naik bas.

aku takleh bygkan macam mana satu hari nanti aku dapat laki mcm abah ,laki yang akan menjadi papa kepada anak anak aku satu hari nanti .ya Allah ,kenalkan lah aku dgn laki yg boleh bawa aku ke jalanMU .amin.

and finally ,kerja kursus akaun aku da abis dan skrg aku menawarkan khidmat pembuatan folio .walaupun ta ramai org yg minta buatkan .tp yg pntg bole buat duit lebihh .hiwhiwhiw

aku sebok buat kerja ,kucing aku sbuk buat taik mata .ishh ishhh =.=

No comments: