About Me

My photo

I want to be your favorite hello and your hardest goodbye.

walaupun kasar di luar ,dalaman ?

gahh ,baru lepas nanges .pergh ,jiera nanges ? haaa ,terkejot tak ?seperti aku jangka ,setiap kali aku nanges ,mesti hujan .cuaca seolah olah memahami perasaan aku.tak pecaya ?nah ,tgok mata aku.

setelah 4 tahun aku tak pernah nanges teruk ni .aku tak pernah nanges depan family aku sampai aku teresak esak.aku rebah ,aku rebah menggigil.aku pening.aku tak suka gaduh dgn org yg aku syg.yeh ,family ;(
aku sedih sebab aku ade satu je gambar keluarga penuh .tuh pon zaman abang aku konvo.
setiap kali raya ,tak pernah amek gmbr sesame ,kalau ade pon mesti salah sorang tade.

aku busybody ,sebab aku amek berat tak sangka akak aku igt aku saje cari salah dia.
aku dituduh manja hanya gara gara aku sering dapat ape yg aku nak.
aku dituduh benci dia sebab aku lebih rapat dgn abang aku berbanding dia.
kau ckp aku malu sebab kau oku .

kak ,kau silap kak .aku tak pernah malu dpt akak macam kau .
malah aku bersyukur ,sebab hidup aku perfect ,aku ada abang ,aku ada akak ,aku ade adik.
tak ramai yg ade apa yang aku ada.
aku amek berat pasal kau kak ,aku tanak laki lain amek kesempatan kat kau .
kau tak pernah tahu sebab kau tak pernah amek tahu.

kau cakap abang pernah pukul kau .
bukan kau sorang kak ,abang pon pnh belasah aku sampai pecah muka aku.
ayith pon penah kena tampar .
tapi abang dia mmg cmtuhh panas baran.kene jela sabar.
aku tahu dalam hati abang ,dia tak pnh benci adik adik dia.
kita manusia ada buruk baik ,ade kelemahan dan kelebihan.
berdoa jela kat Allah mogi diberi banyak yang baik dr buruk.

mama selalu datang bilik aku ,cerita kebimbangan dia atas diri kau kak.
kak ,kalau kau cakap aku ta paham apa apa .kau silap .
apa yang jadi kat umah ni ,dari dulu sampai sekarang.
aku tahu ,sebab mama salu cerita dekat aku.aku rasa aku lagi rapat dengan mama dari yang lain.
aku tahu rahsia abang ,walaupun dia tak tahu aku tahu rahsia dia.
aku tahu segala perangai kau,abang,ayith ,mama dan abah walaupun korang tak pernah tahu perangai aku.

aku tak kisah kalau satu org dalam dunia ni tak paham aku .tapi tolong paham aku ade perasaan dan hati.
aku taksuka bila sayang aku dipertikaikan .kbai.

wehh ,pehal aku touching sgt ni.puihh sial-.-

4 comments:

Anonymous said...

sabar kay? takde sape dalam dunia ni, Allah tak uji. semua umat dia, dia uji. don't worry, both of us, (hanis, aida) always be behind you :)

-aida-

jiera biey said...

bangga aku dapat kawan mcm korang <3

Anonymous said...

terharu bona den baco comment kau nie haa

-aida-

jiera biey said...

pffttt ,jangan terharu sgt .HAHA