About Me

My photo

I want to be your favorite hello and your hardest goodbye.

perangai anak no tiga merangkap perangai jiera

YAKIN DIRI 

Sesetengah pendapat memberikan ciri-ciri anak ketiga sebagai seorang yang yakin diri walaupun jika dilihat pada fizikalnya, korang macam tak mampu, tapi kredibiliti korang adalah sebaliknya. Korang mudah bergaul dengan siapa sahaja dan korang tampil yakin dengan diri korang. Pembawakan diri korang amat disenangi kawan-kawan.
p/s:erk ,tak kot ,aku ni malu malu orangya .hihi

SUKA BERTOLAK ANSUR
Mungkin dipengaruhi oleh persaingan antara adik beradik, korang dikatakan paling sukar untuk bertolak ansur. Korang tak mudah mengalah dan kadang kala sikap keras kepala boleh terbawak sama. Dalam sesebuah perbincangan, korang akan mempertahankan hujah korang dan kadang kala boleh menyebabkan orang lain terasa hati.
p/s: pendirian itu penting kadangkala .

MUDAH KASIHAN
Sikap anak nombor tiga adalah kaya dengan pemurah dan perasaan kasih sayang. Korang sangat mudah dipengaruhi oleh perasaan ini dan kadang kala sikap mudah kasihan korang menyebabkan korang mudah terpedaya. Jadi, hati-hatilah yer!
p/s:aku penah kena tipu dgn peminta sedekah tegar dekat kawasan rumah aku.ciss -.-

BOLEH MENYERLAH TAPI MENYEMBUNYIKANNYA
Melihat kepada potensi, korang boleh menjadi seorang yang sangat menyerlah. Tapi disebabkan sikap pemalu korang, adakalanya korang hanya diri dan melepaskan peluang yang ada. Korang perlu bijak untuk memilih platform untuk menyerlah kerana platform korang boleh membantu korang untuk lebih berjaya. 
p/s:tape tayah nak riak sgt .haha

SIKAP MALAS DAN MANJA 
Anak ketiga dikategorikan sebagai seorang yang manja sehingga kadang kala membawa kepada malas. Korang perlu di'push' oleh sesorang atau sesuatu untuk korang terus ke hadapan. Sedangkan potensi diri korang sememangnya ada. Malahan kadang-kadang sikap malas korang ni boleh membawa kepada kejatuhan diri sendiri. 
p/s:tanya abah aku betapa seksanya dapat anak mcm aku .haha

TIDAK SUKA MENIMBULKAN MASALAH
Korang sangat optimis dalam menangani masalah. Sering melihat masalah dalam sudut yang positif dan cuba sedaya upaya untuk menyelesaikannya. Korang juga akan cuba membantu seberapa yang korang boleh dan akan menyenangkan orang lain seadanya. Sikap korang ni sangat disenangi kawan-kawan. Sebab tulah korang ada ramai kawan! 
p/s: ramai jeh benci aku -.-

sumber : hanya dari mata  

No comments: